27.03.2013

Rum Tatlısı Tarifi

Sınav dönemi yaptığım en iyi şeylerden biri sanırım bu tatlı. Normalde olsa oyunlarda rekorlar kırar, yarım bıraktığım dizileri izler, evi dip bucak temizlerdim. Gerçi sınavlar daha yeni başladı büyük konuşuyorum kesin saçmalıycam bi yerde.
Evet hiç üşenmedim kuzenimden öğrendiğim bu tatlıyı aşama aşama çektim yaparken. Başlıyorum..
Öncelikle şerbeti ocağa koyuyoruz o kaynasın çünkü soğuması gerekiyor. Tarifte kek içinde 1 su bardağı şeker var ama zaten şerbeti de olduğu için fazla şekerli geliyo bana o yüzden yarım bardak koyuyorum. 3 yumurtayla yarım bardak şekeri köpürene kadar çırpıyoruz. Bu arada fırını da açalım ki ısınsın :)
Daha sonra sıvıyağı, galeta ununu, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip birbirlerine karışıcak kadar çırpıp borcama döküyoruz. Ben büyük kare borcam kullandım. Dikdörtgen olanlara da oluyor bu ölçü.
Fırına atıyoruz güzel kokuların gelmesini bekliyoruz. Malum öğrenci evi dereceli fırınımız yok :) Sık sık kontrol ediyoruz. Bu arada üzerine serpeceğimiz cevizler hazırlanabilir. Ben açtım "Seksenler" dizisini köyden gelen cevizlerden çıkardım. Sonra elimle küçülttüm boyutlarını. Havanda dövülebilir robottan geçirilebilir ama ben böyle seviyorum.

 Sonra da üstüne dökülecek muhallebiye geçiyoruz. Süt, un ve şeker ocakta yoğunlaşana kadar karıştırılıyor. Biraz soğuduktan sonra da içine bir paket krem şanti toz olarak dökülüp tekrar mikserle çırpılıyor. Kremaya çok farklı bir doku, tat katıyor. Pastalara biraz daha şeker eklenip kullanmalı o derece.
   
    Fırından çıkan sıcak keki birkaç dk beklettikten sonra üzerine şerbeti döküyoruz.

  Şerbeti çeken kekin üzerine de kremayı ekleyip biraz galeta unu ve cevizleri serpiştiriyoruz.

  Veee son durum bu şekilde oluyor.
Hem şerbetli hem sütlü. Tek başına şerbetli tatlı ağır gelirken üzerindeki az şekerli kremayla mükemmel oluyor.

Afiyet ola :)

4 yorum:

  1. ne hoş bir anlatım olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflar çok eğlenceli olmuş :) Tatlıyı da bildiğim kadarıyla çok lezzetli. Ben de denemiştim. Krem şanti konusunda katılıyorum sana, muhallebilikten çıkarıyor kremayı, daha hoş kıvamlı oluyor dediğin gibi.
    Görüşmek üzere, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deniz :) İlk defa muhallebiye krem şanti koyulduğunu bu tarifte rastladım ben de.

      Sil